Milk it bitch.

Ja och sen nu har jag börjat med Ricinolja och ska se om det funkar lika bra på mig som alla andra förhoppningsvis. Ricinoljan är egentligen ett sklags laxeringsmedel, så det är inte så jätte mysigt att applicera det i håret och så för det luktar också konstigt, typ oljigt-knäckebröd. Finns på apoteket bakom disken och kostade kring 60kr.

Men iaf så är det något i oljan som ska göra så att håret växer typ 4cm i månaden ist för typ 1cm och man kan använda det på ögonfransar och ögonbryn ev. skägg(?) också om man vill.
Ska göra fransar och bryn varje kväll och håret typ 2-3 ggr i veckan eller nått. Jag har bara använt det en gång hittills och jag känner att håret känns mycket tjockare och så.

Mitt hår brukar bli ganska fett fort så jag trodde att det skulle bli det nu på en gång av oljan, men icket! 
Jag var dock väldigt nogrann när jag sköljde ur oljan. Tog shampoo på en gång i håret ist för att blöta upp det innan och lät det sitta i en stund. Sen sköljade jag ur och tog shampoo en gång till, klart! Om jag hade använt balsam så tror jag däremot att det skulle uppstå en reaktion, eftersom jag inte kan använda balsam i vanliga fall heller. Mitt hår blir otroligt fett av det och det spelar ingen roll om det är svindyrt frisör balsam eller om det är coop konsums egna. Då använder jag saltvatten som jag sprayar på när det har torkat ist.

Men men jag får hoppas på det bästa haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0